Subject: Meeldetuletuskiri e-residentsuse järelevalve kohta/ Reminder about information sharing related to e-residency supervision
From: "PPA eresident" <[email-masked]>
Date: Mon, 17 Feb 2025 09:20:31 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Käesolev meeldetuletuskiri on adresseeritud haldusorganitele ja
teenuseosutajatele, kes puutuvad oma tegevuses kokku e-residentidega.
Palume liitudel ja kodadel edastada kiri oma koja või liidu liikmetele ja
teistele asjasse puutuvatele isikutele.

Politsei- ja Piirivalveamet tuletab meelde, et lähtuvalt isikut tõendavate
dokumentide seaduse § 208 lõikest 1 teostavad e-residendi digitaalse
isikutunnistuse eesmärgipärase kasutamise üle järelevalvet Politsei- ja
Piirivalveamet, Kaitsepolitseiamet ning Maksu- ja Tolliamet. Sama
paragrahvi lõige 3 sätestab, et kui muu haldusorgan või teenuseosutaja on
oma ülesannete raames kogunud teavet, mis võib olla e-residendi digitaalse
isikutunnistuse kehtetuks tunnistamise või kehtivuse peatamise aluseks, on
haldusorgan või teenuseosutaja kohustatud edastama selle teabe Politsei-
ja Piirivalveametile.

E-residendi digitaalse isikutunnistuse võib tunnistada kehtetuks, kui:

*	e-resident ohustab avalikku korda või riigi julgeolekut;
*	e-residendil esineb majandustegevuse keelamise alus;
*	e-residendi isikusamasuses on põhjust kahelda;
*	e-residendi puhul esineb viisa või tähtajalise elamisloa andmisest
keeldumise või sissesõidukeelu kohaldamise aluseks olev asjaolu;
*	e-residendi tegevus ei ole kooskõlas e-residendi digitaalse
isikutunnistuse väljaandmise eesmärgiga, milleks on Eesti majanduse,
teaduse, hariduse või kultuuri arengu soodustamine.

Kui teil on kahtlus, et mõne e-residendi tegevus ei ole kooskõlas
seadusega või teil on muud infot, mis võib olla aluseks e-residendi
tegevuse suhtes järelkontrolli algatamiseks, siis palume see edastada
e-posti aadressile  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Lugupidamisega

Politsei- ja Piirivalveamet

e-residentsuse grupp

To whom it may concern

This letter is a reminder addressed to administrative authorities and
service providers who come into contact with e-residents in their
activities. We ask associations and chambers to forward this letter to
their members and any other persons concerned.

The Police and Border Guard Board would like to emphasise that, under
subsection 208 (1) of the Identity Documents Act , we, along with the
Estonian Internal Security Service and the Estonian Tax and Customs Board,
oversee the proper use of e-residents’ digital identity cards. If, in the
course of your work, you come across information that could warrant the
suspension or revocation of an e-resident’s digital identity card, you are
required to report it to us.

Grounds for revocation may include:

*	A threat to public order or national security
*	Prohibited economic activities
*	Doubts about the true identity of the e-resident
*	Visa, residence permit, or entry refusal reasons
*	Activities that do not align with the purpose of e-Residency
(e.g., promoting Estonia’s economy, science, education or culture)

If you suspect any non-compliance or have relevant information, please
send it to  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Best regards,

Police and Border Guard Board
e-Residency Group